søndag 7. februar 2010

The past few days...

... siden hver dag er en fest her i Valencia, så kan uken oppsummeres ganske lett. Hø hø hø.

Mandag
Dagen før den store dagen (BURSDAGEN MIN! :D), men dog minuttene før klokken slager tolv er jo ganske så viktige for....tah tah... Bursdagsbarnet

Tirsdag ble det nok sovet ganske mye, men på kvelden tok Tor Inge meg med ut på bursdagsmiddag på tapasbar. Han hadde til og med kjøpt gave til meg. To stk moleskine skrivebøker! Ikke værst.

Onsdag
Dagen midt i uka er visst the night of the Carribean her i Valencia.
Kvelden startet med hjemmelagde burgere i Calle Alboraya 28 (great success) sammen med disse menneskene her:



Tine, Kim og Ruben. .... Jeg ville også være med på bildet, men det var ikke så lett med de store hodene i veien :(

Vi ble invitert til en sosial sammenkomst på taket til en annen belgier(!!). Ja, det finnes bare belgere i denne byen. Uansett, han heter Sander og er en veldig fin og grei fyr, som selvfølgelig er sammen med en annen veldig fin og grei fyr!



Sander, Tine, Kim + nok en belgier(!) ved navn Amy.

Da vi kom til Sanders leilighet ble vi møtt av noen naboer som godt kunne trengt et smilekurs, derfor så det ble bare en kort omvisning der oppe før vi benket oss ned i stua!
Vi ble derfor sittende i stua, men det var forsåvidt greit det også. Sander hadde masse, masse potetgull og best av alt, Alexander Rybakk på iPod'n, hehe.

Etter hvert kom også Tor Inge. Han hadde med seg to spanjoler og Filip.
Filip kommer ikke fra Belgia. Han kommer fra Sverige og ser slik ut:



Så rundt dette bordet ble vi sittende en stund før det bars av sted til the Carribeans.

Ingen bilder derfra heldigvis... Noen endte opp med å bli veldig full. Og det var IKKE undertegnede (ingen ironi her faktisk!). Jeg holder meg som regel i skjorta.

Torsdag
Jeg våknet pigg og rask denne dagen og stod opp til en grå og overskyet himmel. Noe som var litt nedtur når man frivillig står opp før kl 10. Det måtte derfor bli inneaktiviteter denne dagen, så hva er vel da bedre enn å gå på tyrefekter museum!? Tor Inge, Kim ble også med etter at vi fant ut at det faktisk var gratis. Nå i ettertid skjønner jeg jo hvorfor! Likevel, vi har da vært der.

Deretter dro vi til en tryllebutikk. For dem som ikke vet det så er Tor Inge kjempeflink til å trylle, noe jeg synes er helt fantastisk underholdene. Følgelig vil jo jeg bare at han skal trylle og trylle og trylle heeele tiden! Jajaja..

Etter tryllebutikkbesøk dro vi til Kim og vi benyttet selvfølgelig anledningen i heisen til å ta bilde!!



Torsdagkveld er kvelden for el botellón. Nok en begivenhet som innebærer konsum av store mengder alkohol.
El Botellón er et ukentlig arrangement som i følge Tor Inge minner litt om russefeiring i kongeparken. Folk står bare rundt i store grupper med handleposer fulle av leskende drikker. Så står man der da, og står, og står og hører på musikk fra biler som står parkert rundt!
Kongeparken eller ei, det var fun anyways. Helt til vi ble så sultne at vi måtte hjem og spise!



Fredag
Hva skjedde egentlig på fredag!?


....................kunstpause.....................


Joooo, altså....
Jeg stod opp midt på dagen som vanlig.
Oppdaget at det var 19 grader og strålende sol ute.
Forbannet meg selv for å være så lat og for å ha slått av snoozen i 3 timer, helt fra kl 12 (jeg har tydeligvis for høye ambisjoner når jeg setter på alarmen!).
Satte på en vaskemaskin med klær og gikk på butikken for å kjøpe frokost.

Det ble: 1 stk pan rústica, 1 pk serranoskinke, 1 pk kokt skinke, 1 pk goudaost, 1 liter juice, 2 stk kiwi og 1,5 liter vann (jeg tror tydeligvis ikke på velstand en gang).
På butikken møtte jeg Tor Inge så vi stakk i parken og picnicet.
Så gikk vi en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tur.
Vi gikk i den parken som brukte å være en elv og den er sikkert verdens lengste park.

Deretter så vi Ciudad de las Artes y las Ciencias som mer eller mindre ligger i den parken.
Hvis noen vil vite hva det er så får dere stay tuned, for her kommer det ikke noe mer info eller bilder av det!
Senere en gang.
Evt. kan dere jo google!

Lørdag
Sover selvfølgelig lenge denne lørdagen også (... Jeg tror jeg må starte med ginseng eller noe).
Og selvfølgelig....... Driiitfintvær når jeg våkner og finner ut at det er ca 45 minutter til sola går ned igjen.



Møtte Kim og Tine og vi dro på shopping.
Eller dvs. de dro på shopping for jeg har intet annet enn røde tall å studere hver gang jeg åpner nettbanken min!

Uansett. Jeg ga jo en lang finger i hva nettbanken min viser meg. Jeg har jo et slikt et:



Så jeg kjøpte denne hatten!



Neeeeiiiii, gjorde ikke det da. HÆRREGUUUD.
Men en god unnskyldning for å legge ut enda et bilde av meg selv! I solbriller og skinnjakke!

Innimellom ilinga fra butikk til butikk rakk også og se en bygning/festning som en gang hadde vært et fiskemarked, men som nå hadde en grønn og flott hage! Denne:



Flott og grønn, ikke sant?


Planen for lørdag var innflytningsfest hos en som Tor Inge kjenner.
Tine, Kim og jeg var selvsagt ikke vanskelige å be!
Det var en kul fest i grunn som foreløp slik som hjemmefester vanligvis gjør.

Shiny happy people I



Shiny happy people II

Og slik stod vi hele kvelden og smilte!

Og jeg lærte den kjente belgiske rap'n Watskeburt
Som dere kan le og kose dere med her:

http://www.youtube.com/watch?v=YiVhFgN7I_M

Evt. bare høre på meg her. Alle som snakker dette språket synes jo at dette er meget moro å høre på og siden jeg har så mange belgiske venner nå er dette kun til deres forlystelse!


Etter å ha rap'et Watskeburt 140 ganger spiste vi eple.


Og da var klokka sånn akkurat ti minutter over leggetid var vi de siste til å dra!

Ingen kommentarer: