tirsdag 9. februar 2010

Gjett når jeg stod opp idag!

.................................


.........................


...........

..

Halv ni!
Jada, jeg vet at det ikke er sånn kjempe mye å skryte av, men her i Spania er dette tidlig! Mañana mañana kulturen, vet dere! Man må jo prøve å blende in, og jeg har til nå gått på oppgaven med enorm intensitet.

men....NÅ, nuh, agora, ahora, genau... har jeg slått på den seriøsogflinkpike-knappen.

Jeg var på skolen idag nemlig! Forresten, det var jeg faktisk i går også, men da gikk jeg hjem igjen uten å være et gram klokere.
Idag derimot var det et obligatorisk "møte" i el Salón de Actos på fakultetet mitt. Det var vel mer eller mindre bare en velkomsttale for utvekslingstudenter og masse informasjon om hva vi må gjøre, hvor vi kan henvende oss, hvilke fag vi kan velge osv.
Så nå sitter jeg med et hefte foran meg med en lang liste over fag og oppmøtetider, og med all verdens tid til å velge.
I løpet av tre uker skal jeg sjekke ut forskjellige forelesninger og tilslutt ende opp med en lang liste over det jeg tenker å ta eksamen i.
Vi får se hva jeg velger, lurer litt på å velge tysk da faktisk, siden jeg "kan litt" fra før. Og hvis jeg har forstått riktig så er det beginners level, så da blir det easy peesy lemon squeezy! Forhåpentligvis.



Utvekslingelevene her virker å være en god del yngre enn meg da, alle jeg har snakket med hittil har vært yngre enn meg hvertfall, de fleste sånn rundt starten av tjue. Likevel ser jo alle eldre ut enn meg og ingen tror meg og mitt lille babyface når vi sier at vi er 25. Jejeje, jeg kan i det minste glede meg til jeg blir gammel og grå og kan sole meg i alderdommens glans og gå for å være 10 år yngre!

................. I går var siste dagen til belgerne Kim og Tine da.



Det var litt trist egentlig, for nå er jeg heeeelt alene.
Jeg bodde jo sammen med Kristine et par uker, så dro hun hjem, og jeg bodde med Tine fram til igår, og nå er hun borte også. Og hun tredje som bor i leiligheten her (forøvrig også fra Belgia!!!) er aldri hjemme, kanskje sånn ca 2 av 7 dager er hun her. Og da koker hun pasta i buljong og det lukter i heeeele huset.

Så, igår var vi og spiste ostekake og drakk kaffe på Starbuck. Åh, så god kaffe starbucks har, jeg vil gifte meg med Starbucks. Nei, det vil jeg ikke når jeg tenker meg om, men det er nok eneste plassen i Valencia hvor man faktisk kan få noe som ligner den trauste norske traktekaffen.



Jeg spiste ikke ostkake da, for jeg hadde kastet i meg tre pannekaker med masse sukker og kanel på rett før vi stkk ut.
Likevel, greier ikke å motså å smake på søte fristelser, så det ble en liten petit muffin med en typer bær jeg ikke aner hva kan være. Dama bak disken virka sur og snakket alt for fort og utydelig da jeg så fint spurte, så jeg sa stotra ut et "sí, gracias" og antar at det var solbær... Eller noe som ligner på solbær.



Da det nærmet seg kvelden hadde Kim invitert oss på en avskjedsmiddag, så Tine og jeg og Tor Inge dro av sted for å prøve ut en typisk belgisk rett! Det var en slags kokt kål innpakket i skinke og gratinert i ostesaus i ovnen. Hva det kalles kan jeg ikke uttale, noe sånt som Watskeburt kanskje!? Godt var det hvertfall.
Da vi skulle dra fikk jo jeg med meg en haug med håndklær og en kaffemaskin. Jeg fikk forresten også håndklærne til Tine og Kristine også da de dro, så hvis noen finner det for godt å komme på besøk trenger de hvertfall ikke ta med håndlklær!

Neeeeeeeei...........Nååååååååååååååååååå, skal jeg faktisk hoppe inn i salsa-skjørtet og hoppe og sprette tilbake til fakultetet hvor jeg skal hooke opp med et par chicas som jeg skal undersøke en aldri så liten clase de Salsa sammen med! Får se om mine rustne mooves fra Cuba fortsatt duger!

So that's it 4 now.
Laaaaaters!

Ingen kommentarer: