mandag 5. april 2010

Påske i Norge!

.... Onsdag 31/03 kl 17.00 stod jeg der med min rosa koffert i Calle Alboraya, Valencia, Spania. Ikke helt klar for avreise. Ikke helt klar for å forlate parogtyve varmegrader, skyfri himmel og strandliv.
På yr.no var det tegnet en stor mørk sky over Oslo akkompagnert masse regndråper og et to-tall.



Greeeeeat. Loving it..!
Etter at sola endelig har bestemt seg for å skinne litt her også, gradstokken endelig har krøpet over tallet 5 og jeg har endelig begynt å bli fornøyd med å være her i Valencia. Da skal jeg hjem!
Jeg har forørig gledet meg som en liten unge på julaften til å komme hjem til Norge, men jeg må ærlig innrømme at det var et lite skår i gleden å måtte reise hjem til sludd og regn.

Og for å gjøre hjemreisen min enda kjipere bestemte Ryanduskalbetaleblodprisforovervektairlines seg for å bøtelegge meg med 40 fuckings euro for den lille kiloen min med overvekt.
Og ja, siden lommeboka mi er stjålet, med alt av studentbevis og diverse andre kort, er det ikke akkurat snakk om å få halv pris på hverken buss, tog eller båt.

Men på tross av været, ryanair, og dyre flytog, var det godt å komme til Oslo. For i Oslo stod det en liten Alice Farstad og ventet på meg! Med nøtteblanding og rødvin!
Og siden jeg ikke har sett Alice siden før jul så ble det en sen natt med mange historier, latter og sang, og ikke så aller værst å komme til Norge likevel.

Ingen kommentarer: