søndag 24. januar 2010

3 dager uten nett!!

Og jeg har vært på nippet til bli seriøst deprimert!
Kanskje var det ikke fullt tredager heller, men det føltes ut som en hel uke!
Ringte pappa og beklaget min nød, men ikke engang hans kunnskap og triks kunne redde meg fra noe som føltes som verdens undergang.

Skolen har jo enda ikke startet og de eneste jeg sosialiserer med om dagen leser til eksamen, så det er jo veldig morsomt for meg. Bestevennene mine disse dagene har derfor vært Meredith Grey og Christina Yang og alle andre karakterer i diverse tv-serier... Helt frem til 3 dager siden.
Det har vært en total avskåring fra omverdenen, ettersom både livet mitt og Kristines for det meste sentreres rundt det som skjer der og i fotballfrues verden på blogg.no

I mellomtiden, mens vi tålmodig har ventet på å få komme inn i cyberspace igjen, har vi oppdaget InkBall og Purple Place (spill som ligger inne på PC'n). Jeg kan informere om at jeg har blitt driiitgod på å bake purpleplacekake

Kristine spiller InkBall


Meeeen, nå kjære venner, nå er jeg back on track. Og skal om litt fortelle om det alle spør meg om.
- Hva jeg studerer
- Hvordan er skolen
- Hvordan er Valencia
- osv.

Det med skolen er forresten gjort veldig fort. For jeg har jo, som tidligere nevnt, ikke begynt på skolen enda (derfor blir også alle inleggene her preget av nettopp det! Det skjer ikke så mye om dagen akkurat, meen, That's My Life!).

Vel, Jeg skal gå på Universität de Valencia, som ligger ca ti min gange fra hvor jeg bor. Jeg har ikke vært inne der enda, bare gått forbi sammen med Kristine.
Uansett, på mandag, da, på mandag, SKAL jeg, SKAL SKAL SKAL jeg gjøre det jeg har utsatt en hel uke og litt til. Nemlig gå på kontoret og registre meg som student og få studiebevis og sikkert litt mer info. De har vært ganske spasommelige med infoen sin her så langt.

Så, den 8 februar starter skolen. Før det antar jeg at jeg får velge fag og finner ut litt mer av hvor jeg skal og sånn. Kristine er forresten veldig grei å ha akkurat i den sammenheng, for hun kan fortelle med hva jeg IKKE skal velge hvertfall.
Det som inngår i gruppen IKKE, er litteraturfag. Disse fagene innebærer som regel å lese opptil 6 bøker (kanskje til og med fler?) og så lese kommentarer og kritikk av disse bøkene, for så å kritisere og kommentere kritikken og kommentarene!
Jess... I think NOT.

Det som jeg derimot tenker på å ta er fag som går på grammatikk. Høres sikkert kjedelig ut for dere, men jeg er jo en nerd når det kommer til grammatikk!
Nå tenkte jeg å finne et bilde som demonstrerte konseptet nerd, men endte opp med meg selv i mine gamle og ganske uhippe briller som jeg enda ikke har fått bytta ut.



Når jeg nå ser bort på Kristine kunne hun også godt ha vært avbildet i denne sammenhengen, øynene er klistret til skjermen og jeg hører purpleplace kakebake lyder!
Anyroads..Dere får updates på dette velgefagstyret senere.


Angående hvordan er Valencia, kan jeg egentlig ikke si så mye enda, men so far so good. Det er mange fine plazaer her, med små søte butikker og tapasbarer. Sentrum er bråkete og med alt for mange trafikklys og biler(og gater å rote seg bort i!!!).
Likvel, det er mange fine bygninger her da. Får gå ut en dag og ta noen bilder og publisere.
Parker er det også mange av, og her om dagen, igår faktsik(!), tok jeg det store steget og knyttet på meg joggeskoa! Det er en park her like ved hood'n min. Den er perfekt å jogge i for meg og min dårlig retningssans fordi den en gang var en elv. Ergo er den også veldig lang, så da er det bare for meg å jogge så langt jeg gidder den ene veien og så snu. Ingen skumle gater eller kriker og kroker å rote seg vekk i. Ganske streit, rett fram og rett tilbake.

Nei, that's it for now guys, skal bake kaker i Purple Place!
Peace out fra Valencia!

Ingen kommentarer: