søndag 17. januar 2010

Nok en dag...

.... er gått og her sitter jeg og sturer. Eller jeg sturer ikke da. Jeg bare utsetter å gå ut, nettopp fordi igår ble føttene mine offer for tre, sure, vonde gnagsår som gjør at jeg ikke kan bruke de eneste skoene som passer til den buksa som jeg har på meg idag...
VEL, Nå vardet ikke bukser og sko som skulle stå i sentrum her. Det jeg tenkte å fortelle omm.. (Oi, skrev om med to m'er, det skal få stå, bare fordi det er så latterlig dumt å gjøre en slik gramatisk feil!) var dagen igår.

Stod opp seint, dusja i det fine badekaret og spruta vann over hele gulvet, over hele doen og over hele bidéet som står ved siden av doen. Kledde på meg og dristet meg ut i Valencias gater UTEN kart. Jeg burde jo ha skjønt det allerede etter 10 m at det ikke var så veldig lurt å gå ut uten kart, meeeeen, jeg tenkte. I CAN DO IT!!! (og nei, jeg kan bekrefte at det kunne jeg IKKE!.... derav blemmer under begge føttene).
Uansett, målet for dagen var å finne en ny kalender/agenda/planlegger, men det skulle vise seg ikke å bli så lett. Hva slags bokhandlere er det som ikke har planleggere!?? Idioti...
Så jeg brukte egentlig hele dagen på å gå rundt og lete etter planlegger, uten å finne det selvsagt, og siden retningssansen min ikke er av ytterste kvalitet ble jeg forledet langt bort i byens ytre kanter og kroker uten mulighet til å komme på rett kjøl igjen. Det endte med at jeg etter 6 timer (Jadda!) fant ut at jeg måtte kaste inn håndkledet og ta metroen inn til sentrum. Nederlag!
Jeg kunne sikkert ha kjøpt et kart, jaaada. Meeen, du skjønner, jeg HAR et kart allerede og da er det bortkasta og tullete å kjøpe et til. Jeg trenger jo ikke to akkurat. Dessuten ønsker jeg ikke å ha bruk for kart. Det ser så neandertal ut å stå med kvadratkilometer på kvadratkilometer med papir som du snur opp og ned og egentlig ikke blir noe klokere av den grunn..
Uansett, Dagen var ikke helt forgjeves da.
Jeg fikk kjøpt meg solbrilller og tøfluser! Tah tah!












Og her er et bilde fra butikken av fisk på boks!

Ingen kommentarer: